SØK



NYHETSBREV

Legg inn din epost og motta bedehusets nyhetsbrev.



KONTAKTINFO

Finsland Bedehus
4646 Finsland


Hovedstyre:
Birger Verket
Mob: 928 83 675
birger(at)verket.no
 

Ungdomsarbeider:
Silje Lien
Mob: 415 05 211

Utleie av bedehuset:
Vegar Jørgensen
Mob: 481 42 287
boydler(at)hotmail.com


Priser og info om utleie: klikk her

Bankkontnr. 3114.20.01228

*(at)=@

Veibeskrivelse.

Tilbakemelding på innhold på nettsidene til Finsland bedehus: Fyll ut skjema




 

Ny hilsen fra Erlend & Sofie

Erlend & Sofie sender en ny hilsen fra misjonsprosjektet vårt i Israel. Nå er snart tiden i Jerusalem over og turen går videre til Nasaret. Her skal de fra 15.10 jobbe som frivillige i Nazareth Trust. Her i Galilea skal de også følge i Jesu fotspor og vandre fra Nasaret til Kapernaum. Les brevet.....




Kjære venner!

 

I skrivende stund har skolen allerede vart i en måned, og sammen med studentene har Sofie, barnene og jeg opplevd masse. På skolen har vi hatt mange dyktige Bibel-undervisere som har gitt oss en bedre forståelse av dybden som finnes i kristendommens jødiske røtter. Mange på skolen beskriver at troen har fått et dypere og rikere fundament.

 

Spesielt fantastisk har det vært å studere de 7 Bibelske høytidene, som jødene feirer til denne dag. Ekstra unik blir undervisningen når vi også kan ta del i de 3 høytidene som har blitt feiret mens vi har vært her. Basunens høytid, forsoningsdagen og løvhyttefesten. Under løvhytte festen har 100vis av løvhytter blitt bygd i vårt nabolag, og vi som skole har blitt med i feiringen både på tradisjonelt jødisk vis, og i en messiansk synagoge. Det har vært utrolig lærerikt, og det har vært en rik opplevelse for alle.

 

I klasserommet har vi hatt både messianske jøder (jøder som følger Jesus som Messias) og kristne arabere til å undervise oss, pluss flere fra Finland, Norge og USA. Vi har vært på flere ekskursjoner og studert Bibelhistoriene der de tok plass, sammen med en professor i arkeologi. Vi har lært om hva som skjer i Israel i moderne tid, vi har vært på Holocaust museet, vi har stått å sett ned på Gaza stripen og vi har bedt om Guds fred midt i en utfordrende situasjon. 

 

Hver uke har vi hatt en kveld på et av Jerusalems mange bønnehus, og en kveld der vi har vært ute for å vitne om Jesus i Jerusalems gater. Den siste uken hadde vi 3 ettermiddager sammen med Jews for Jesus som tok oss med ut på gatene for å vitne. Vi er veldig oppmuntret av de mange gode samtalene vi har fått med jøder om tro. Vi har opplevd både at jøder stormet vekk med en gang Jesu navn kom opp, og andre som ble snakkende med oss og tydelig viste interesse. Vår erfaring er at det er en åpenhet blant mange her i landet, og gjennom at mange ber så blir marken forberedt for en stor innhøstning.  

 

Til slutt mot enden av hver uke, på Fredags kvelden, har vi hatt "Shabbat" måltid hvor vi har delt nattverd sammen som et felleskap. Dette har vært spesielle tider hvor vi har hatt et fokus på godt samvær og hvile.

 

Nå på Søndag går turen videre til vårt neste eventyr,

nemlig Nazareth, der vi skal blant annet jobbe som frivillige på en kristen organisasjon, kalt Nazareth Trust!

 

Takk for alle bønner og at dere følger med oss. Med oss er alt bra, så be gjerne for at mennesker må komme til tro gjennom at vi er her!



Mvh hilsen
Erlend Seglem

DTS coordinator, YWAM Rogaland, Norway

 E-mail: erlend@ywamrogaland.no

Web: www.ywamrogaland.no





 

KALENDER


lørdag 17. november

kl 12.00 - 14.00 Seminer v/ Vegard Soltveit om Messias i Esekiel. Det blir to bibeltimer med enkel lunsj imellom . Kollekt til Israelsmisjonen.

Se hele programmet for
Finsland bedehus



DAGENS BIBELVERS

Dagens bibelord 17.11.2018

2 Kor 12,7-10

7 For at jeg ikke skal bli hovmodig på grunn av de høye åpenbaringene, har jeg fått en torn i kroppen, en Satans engel som skal slå meg – for at jeg ikke skal bli hovmodig. 8 Tre ganger ba jeg Herren om at den måtte bli tatt fra meg, 9 men han svarte: «Min nåde er nok for deg, for kraften fullendes i svakhet.» Derfor vil jeg helst være stolt av mine svakheter, for at Kristi kraft kan ta bolig i meg. 10 Og derfor er jeg fylt av glede når jeg for Kristi skyld er svak, blir mishandlet, er i nød, i forfølgelser og i angst. For når jeg er svak, da er jeg sterk.


kilde: www.bibel.no

MENINGSMÅLING




www.bedehuset.no © 2008
Levert av UCON. Oppdateres med eRedaktør